Friday, May 24, 2013

Κήρυξη πολέμου στις εταιρίες τηλεφωνίας


Προς όλες τις εταιρίες τηλεφωνίας,

Καλησπέρα,

Με αυτή την επιστολή θέλω να σε ενημερώσω πως πλέον σου έχω κηρύξει πόλεμο. Γελάς; Διάβασε παρακάτω.

Ο υπάλληλός σου με πήρε τηλέφωνο να μου πουλήσει τις υπηρεσίες σου, τις πολυπόθητες δωρεάν συσκευές σου, τη δωρεάν μακαρονάδα και το ταξίδι προσφορά στο μαγευτικό Κιουρκιουλούμπεσι.. Του είπα πως δεν ενδιαφέρομαι. Και τις δεκατρείς φορές. Όμως με ξαναπήρε. Όταν ήμουν στη δουλειά και έτρεχα για κάτι σημαντικό. Του είπα οτι δεν θέλω να με ξαναπάρει ποτέ και να σβήσει το τηλέφωνό μου από τους καταλόγους σου. Παρόλα αυτά, με ξαναπήρε. Του θύμισα πως είχα ζητήσει ρητά να μην με ξαναπάρει. Μου είπε πως παίρνει από άλλο τηλεφωνικό κέντρο και οτι δεν έχεις ως εταιρία κεντρικό κατάλογο με όσους δεν επιθυμούν επικοινωνία. Τον ρώτησα γιατί αυτό το δικό σου πρόβλημα έγινε ξαφνικά δικό μου. Μου είπε πως δεν φταις εσύ, πως η δική μου εταιρία σου έδωσε το νούμερό μου και ότι είναι δημοσιευμένο σε καταλόγους. Του είπα πως έχω σβήσει το νούμερο μου από τους καταλόγους τρεις φορές μέχρι τώρα. Μου είπε πως παίρνει τυχαία νούμερα και “έτυχε” το δικό μου. Όλες αυτές τις φορές εκνευρίστηκα. Μερικές φορές σε έβρισα κιόλας μόλις κλείσαμε. Βλέπεις, δεν τολμώ να σε βρίσω στο τηλέφωνο. Χώρια που είμαι σχετικά πολιτισμένος άνθρωπος, φαντάζομαι οι συνδιαλέξεις ηχογραφούνται και δεν θέλω μετά από όλα αυτά να βρεθώ αντιμέτωπος και με τον νόμο.

Τα παραπάνω όμως είναι πια παρελθόν. Τώρα πια ακούω υπομονετικά αυτά που έχεις να μου πεις. Με ρωτάς σε πιο δίκτυο είμαι τώρα και πόσα πληρώνω. Σου λέω ψέμματα. Σου λέω πως στον ανταγωνιστή σου δίνω 300 ευρώ το μήνα να γλυκαθείς. Τσιμπάς. Σου λέω πως στον ίδιο λογαριασμό έχω και τα νούμερα της μάνας μου, της γυναίκας μου και των παιδιών μου. Τσιμπάς ακόμα περισσότερο. Σου κάνω ερωτήσεις. Πόσο εύκολα θα μεταφερθούν τα νούμερα. Πόσο χρόνο θα πάρει. Σε ρωτάω αν θα μείνω χωρίς τηλέφωνο για κάποιες ώρες / μέρες. Τι χαρτιά θα χρειαστώ. Αν θα χρειαστεί να αλλάξω συσκευή. Τι συσκευές δίνεις. Τι χαρακτηριστικά έχουν. Σε ρωτάω αν έχει καλό σήμα στο εξοχικό μου στο Κατσικονήσι. Αν έχει 3G, 4G, Wifi, αν θα παίζει καλά το Φέισμπουκ. Πόση ταχύτητα θα πιάνω, ξέρεις, όλες αυτές τις ερωτήσεις που έχεις απαντήσει εκατομμύρια φορές και τις συχαίνεσαι. Όσο μου απαντάς, δεν προσέχω τι μου λες γιατί δεν με ενδιαφέρει: σκέφτομαι μόνο τι ερώτηση να σου κάνω μετά. Μετά από λίγο σου λέω πως θέλω να το σκεφτώ. Μου προτείνεις να με ξαναπάρεις. Συμφωνώ. Την επόμενη φορά σου λέω πως ο ανταγωνιστής σου μου έκανε λίγο καλύτερη προσφορά. Τόσο λίγο όσο να θέλεις να μείνεις στο παιχνίδι. Ξαναρχίζω τις ερωτήσεις. Συνεχίζεις να μου απαντάς.

Κάποια στιγμή έχω δουλειά και δεν μπορώ πλέον να σου αφιερώσω περισσότερο χρόνο. Πολύ ευγενικά, σου εξιστορώ το παρελθόν. Σου λέω πως, εικοσιεπτά τηλεφωνήματα πριν, έχω ορκιστεί να μην γίνω ποτέ στη ζωή μου πελάτης σου. Πως θα προτιμούσα να μην έχω καν τηλέφωνο από το να σε πληρώνω. Πως έχει γίνει το προσωπικό μου χόμπι να σπαταλάω τον χρόνο σου, το χρόνο και τα χρήματα του υπαλλήλου σου, να απασχολώ την γραμμή σου που, δεν μπορεί, όλο και κάτι θα σου κοστίζει. Σκέφτομαι πως προσφέρω κοινωνικό έργο στους συναγωνιστές μου τους καταναλωτές. Γιατί όσο μιλάς με μένα δεν ενοχλείς κάποιον άλλο φουκαρά. Όση ώρα μιλάμε, σκέφτομαι την οθόνη του υπολογιστή σου, την ένδειξη που λέει “πωλήσεις / ώρα” και το νούμερο να πέφτει, να πέφτει, να πέφτει. Θέλω εγώ προσωπικά να σου κοστίσω μια περιουσία. Θέλω να είναι τόσα πολλά, που να φιγουράρει το ονοματεπώνυμο μου στο marketing budget του έτους. Αυτός είναι ο στόχος μου.

Αλλά πλέον δεν εκνευρίζομαι. Ο εκνευρισμός είναι σημάδι αδυναμίας. Κι όπως είπα στην αρχή, έχουμε πόλεμο και στον πόλεμο ο αδύναμος χάνει. Πλέον είμαι εντελώς ψύχραιμος και αφοσιωμένος στον στόχο μου. Περιμένω υπομονετικά να με πάρεις τηλέφωνο για να σου ροκανίσω κι άλλο χρόνο. Όσο δεν με παίρνεις, σκέφτομαι ερωτήσεις να σου κάνω όταν θα με πάρεις. Αν σου σκάσω το παραμύθι και εκνευριστείς, είναι μια προσωπική νίκη. Το απολαμβάνω. Και θέλω να πάω ακόμα πιο μακρυά. Λέω τα κατορθώματά μου σε όλους τους γνωστούς μου και τους συνιστώ να κάνουν το ίδιο. Έγραψα και δημοσίευσα αυτό το κείμενο γι' αυτόν ακριβώς το σκοπό.

Όσο για το πως κατάφερες, ω τρισμέγιστε φωστήρα του marketing, να μετατρέψεις τον δήθεν υποψήφιο πελάτη σου σε ορκισμένο και άσπονδο εχθρό σου, το αφήνω να το σκεφτείς μόνος σου. Είμαι σίγουρος πως τα επόμενα χρόνια, η μέθοδός σου θα διδάσκεται στις σχολές. Ως παράδειγμα προς αποφυγή.



Αγαπητέ εργαζόμενε τηλε-marketing.

Το ξέρω πως δεν σου αρέσει αυτή η δουλειά, αλλά αυτή τη στιγμή προφανώς δεν έχεις βρει κάποια καλύτερη (στο εύχομαι ολόψυχα). Ξέρω οτι κάθε μέρα επί 8-10-12 ώρες ακούς τα απίστευτα από αγανακτισμένους σαν κι εμένα. Ξέρω πως με αυτό που κάνω σου κάνω ζημιά. Και ξέρω οτι δεν φταις, δεν σου αρέσει αυτό που κάνεις, αλλά σε αναγκάζουν οι προϊστάμενοί σου για να γράψεις “νούμερα”. Δεν μπορώ παρά να σου ζητήσω συγνώμη. Αλλά πρέπει να καταλάβεις κι εσύ πως δεν έχω άλλη επιλογή. Όπως λένε στον πόλεμο, έχω εξαντλήσει τα διαθέσιμα σε μένα μέσα μάχης. Αν είναι κάτι που μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις εσένα, εμένα και στην τελική και την εταιρία στην οποία εργάζεσαι, δείξε αυτό το κείμενο στους προϊσταμένους σου. Μπας και στροφάρουν και καταλάβουν πως με αυτό που κάνουν τρώνε το κεφάλι τους.

1 comment:

  1. θα εφαρμόζω πιστά και με ευλάβεια την τακτική σου! σατανικά έξυπνο.

    ReplyDelete